Javascript is currently disabled. This site requires Javascript to function correctly. Please enable Javascript in your browser!

Pregled clanka

Bjelančevine – prijatelji vitke linije!


 

Bjelančevine su glavni građevni materijal stanica ljudskog tijela, a mogu I olakšati mršavljenje. To je zato što se na probavu namirnica koje sadrže bjelančevine, kao što su meso I riba, troši energija. Kada tijelo probavlja bjelančevine, potroši se više energije nego kada probavlja masti I ugljikohidrate. Osim toga, bjelančevine izazivaju osjećaj sitosti koji dulje traje pa ćete biti u manje iskušenju jesti previše ili između obroka.

bakalarbakalar1

Bjelančevine su organske tvari koje nalazimo u nizu životinjskih I biljnih namirnica kao što su meso, riba I mliječni proizvodi. Vrlo su važne za tijelo, a budući da sadrže malo ili nimalo šećera, neće vam povećati količinu šećera u krvi, potaknuti proizvodnju inzulina ni izazvati debljanje.

Bjelančevine mogu olakšati mršavljenje. Kako? Probavljanje bjelančevina troši energijumetabolizam bjelančevina učinkovitije rabi energiju nego metabolizam drugih proizvoda. A kada jedete hranu bogatu bjelančevinama, dulje se osjećate sito. Tako suzbijate tek pa možete bolje nadzirati količinu I kvalitetu hrane koju jedete. Vrlo je važno popiti 1,5 do 2 litre vode kako bi se eliminirali tjelesni otpadi kao što su urea, mokraćna I mliječna kiselina koje nastaju probavom bjelančevina.

bakalar2bakalar6

Za zdravlje je bitno pojesti najmanje jedan gram bjelančevina na kilogram tjelesne težine. Time nadoknađujete gubitak izazvan obnavljanjem stanica tijela I sprječavate gubitak mišićnog tkiva.

To znači da ako težite 70kg I želite zadržati tu težinu, morate uzeti najmanje 70g bjelančevina na dan.  Ako želite smršaviti, povećajte količinu bjelančevina na 1,5g po kilogramu tjelesne težine. To znači da, ako želite smršavjeti, morate uzeti najmanje 105g bjelančevina na dan. Tako ćete uzimati više bjelančevina nego što je potrebno za puku obnovu stanica I izbjeći ćete gubitak mišićnog tkiva. To će spriječiti I usporavanje osnovnog metabolizma jer su mišići metabolički aktivno tkivo koje sagorijeva kalorije I dok mirujete.

NAJBOLJE BJELANČEVINE

bakalar7bakalar5

Najbolji izvori bjelančevina za mršavljenje jesu  ,namirnice koje ne sadrže mnogo masnoće a bogate su aminokiselinama. Među njima su nemasni sirevi, jaja, riba I posno meso (piletina ili puretina). Nisu sve bjelančevine idealne. Neke vrste mesa, kao govedina, svinjetina I perad s kožom mogu biti bogate zasićenim mastima. Kada ih uzimate nekoliko puta tjedno, zasićene masti mogu pridonijeti krvožilnim bolestima ili sužavanju krvnih žila. A mogu I pridonijeti debljanju ako su uvaljane u mrvice ili  ako se uzimaju s ugljikohidratima visokog GI.

PRIPREMA BJELANČEVINA

bakalar3bakalar8

Kakvoća bjelančevina ovisi o pripremi. Posno meso I riba su zdravi izvori bjelančevina, ali je važno što s njima činite. Svaka vrsta ribe je zdrav izvor bjelančevina ako se pripremi na roštilju, pećnici ili pari. Isto vrijedi I za posnu govedinu, svinjetinu ili perad bez kože.

Ali ako taj isti izvor bjelančevina uvaljate u mrvice ili brašno, možete se udebljati. Razlog je ugljikohidrat iz mrvica I brašna koji će podići količinu šećera u krvi I time potaknuti gušteraču da izlučuje veliku količinu inzulina.

Vaša Lora


rating
  Comments

There is no comment.

Asset 1 Asset 2 Asset 3